دنیای خوشمزه ها

آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی

دنیای خوشمزه ها

آموزش طرز تهیه غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی

طرز تهیه نان باگت تازه و خوشمزه

درست است که تقریبا همه نوع نانی را می‌توان از نانوایی‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها تهیه کرد اما نان خانگی همیشه طعم بهتری دارد و در ضمن به این ترتیب می‌توانید سر سفره نان داغ و تازه داشته باشید. نان باگت یکی از انواع نان فرانسوی پر طرفدار است. اما باگت مانده کیفیت نان تازه را ندارد و معمولا موقع مصرف خرد میشود. اگر از کسانی هستید که دوست دارید همیشه نان تازه داشته باشید و بتوانید به راحتی با آن ساندویچ تهیه کنید این نان فرانسوی مناسب شماست. البته باید صادق بود و گفت که تهیه نان معمولاً وقت‌گیر است و نان باگت هم مستثنی نیست. اما طعم عالی و بافت نرم آن ارزشش دارد. برای آموختن طرز تهیه نان فرانسوی یا همان نان باگت این دستور را دنبال کنید.

 
ادامه مطلب ...

طرز تهیه آش ترخینه+ طرز تهیه کیک نان

آش ترخینه یا سوپ ترخینه از غذاهای محلی استان همدان و استان لرستان و استان کرمانشاه است. سابق بر این ترخینه را در فصل تابستان درست می‌کردند و برای آش زمستان آماده می‌کردند. ترخینه آش نیمه آماده‌ای بوده که برای سریع‌تر آماده شدن در هنگام پخت، آن‌را به صورت نیمه پخته خشک می‌کردند و در مکان خشک و خنک تا زمستان نگه‌داری می‌کرده‌اند. بنابر دانسته‌های من مواد اولیهٔ ترخینه بلغور گندم، دوغ کشک، کمی سبزی، نمک و اندکی زردچوبه است.
  
ادامه مطلب ...

طرز تهیه چند مدل مربا

چگونه یک مربا آلبالو  بدون شکرک و کپک درست کنیم؟
مربای آلبالو یکی از محبوب ترین انواع مرباهاست که در وعده صبحانه بسیار مصرف میشود و حتی و در برخی شهرها با برخی غذاها خورده می شود. برای درست کردن مربای آلبالوی خوش رنگ و خوشمزه فقط کافیست دستور تهیه زیر رو دنبال کنید.

ادامه مطلب ...